۱۳۸۹ خرداد ۲, یکشنبه

موج جدید تبلیغات حکومتی عیله بدحجابی و ویدئوی چند روز پیش حمله به دختران در خاوران

چند روز پیش فیلمی تکان دهنده از حمله دست جمعی عده ای جوان به دو دختر در اینترنت منتشر شد. عده ای دلیل آوردند که این ماجرا و فیلم برداری از آن، کار حکومت است تا بدینوسیله مبارزه با بدحجابی را توجیه و همچنین عواقب بدحجابی را به دختران گوشزد کنند. گروهی دیگر این فرضیه را دایی جان ناپلئونی می دانستند و در عوض جوانان ایرانی و جنوب شهری را متهم به بی فرهنگی، وحشیگری، داشتن عقده های جنسی و هزار و یک چیز دیگر متهم کردند. اما با شدت یافتن دور جدید تبلیغات رژیم برای مبارزه با بدحجابی تنها به فاصله چند روز بعد از پخش فیلم، شاید اکنون بتوان بهتر در مورد آن ماجرا اظهار نظر کرد. سازماندهی راهپیمایی های در شهرهای کشور، از طرف بسیج و برای اعتراض به بدحجابی و سخنان اخیر جنتی در نماز جمعه، بهتر مشخص می سازد که آن صحنه های تکان دهنده کار چه کسانی بود و با چه هدفی منتشر شده است. ایکاش در برابر این رژیم که بر پایه نیرنگ و دروغ استوار است هشیارتر عمل کنیم.


۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۸, سه‌شنبه

از فوتبال یه چیز یاد گرفتم، اون هم اینکه بهترین دفاع، حمله است؛ نباید به رژیم فرصت نفس کشیدن داد

اگه می خواید از دست خامنه ای در امان باشید، فقط یک راه هست، اون هم اینکه اجازه نفس کشیدن بهش ندید. در چند سال اخیر بارها و بارها ثابت شده که هر وقت مردم جلوی این دیکتاتور ایستادند، هر وقت مردم به خیابان آمدند، این مردک مثل موش در سوراخی پنهان شد، اما به محض اینکه مردم ذره ای آرام گرفتند، دستگاه سرکوب و اعدام و خونریزی حکومت به کار افتاد. بسیجی ها و سپاهی های مزدور دم در آوردند و وکیل الدوله ها شروع به تملق کردند. اگر ما امروز به پا خیزیم، بیشتر در امان خواهیم بود تا اگر از بیم جان سکوت پیشه کنیم.

۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۶, یکشنبه

پایان متفاوت سرنوشت دو دختر


امروز کلوتیلد ریس به کشورش بازگشت. دولت فرانسه در طول سال گذشته برای آزادی او هرچه می توانست کرد. در بدو ورود نیز از او به گرمی استقبال شد. به نظرم دخترک منگ بود و همانطور که خودش گفت در آن لحظه به مردم ایران فکر می کرد. راستش را بخواهید قبل از اینکه این را بگوید از رفتارش متوجه شده بودم که به چه چیزی فکر می کند. تکرار خبر بی بی سی را ببینید، منظورم را می فهمید!

آهای مردم ایران! چرا سرنوشت کلوتیلد ریس و شیرین علم هولی اینقدر تفاوت دارد؟ دولت فرانسه با تمام توان پشت شهروندش می ماند؛ اما رژیم ایران برای شهروندش حکم اعدام صادر می کند. برای چند ماه از کلوتیلد در سفارتخانه فرانسه پذیرایی می شود، اما بنابر گفته های شیرین، در زندان به او تجاوز شده است. دولت فرانسه برای کلوتیلد چند صد میلیون دلار خرج می کند و برایش هواپیمای اختصاصی می فرستند، اما در ایران التماس شیرین و تقاضای او برای ملاقات با مادر در پای چوبه دار رد می شود. در فرانسه، رئیس جمهور در کاخ الیزه از کلوتیلد استقبال می کند، اما در ایران مادر نمی تواند حتی جنازه شیرین را ببیند.

می خواهم پیراهنم را در تن بدرم؟ اما مگر فایده ای دارد! آیا نیاکان ما آنقدر اشتباه کرده اند که ما باید این همه تاوان بدهیم؟ آخر این همه تفاوت؟ چه اشتباهی کرده ایم که باید این همه عذاب بکشیم؟ چند سال؟ این ملت حداقل 100 سال است که به دنبال آزادی است!


۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۴, جمعه

سناریوی حمله به دختران در منطقه ی خاوران توسط چه کسانی و با چه هدفی نوشته شد؟

در بالاترین لینک فیلم را دیدم، صحنه ها آنقدر تکان دهنده بود که دیگر رمقی برای نوشتن باقی نگذاشت. البته مدت هاست که هر روز بهت زده می شوم از جنایت رژیم فاسد اسلامی! اما اینبار واقعا انتظار نداشتم که بالاترینی ها اینطور به لینک رای مثبت دهند، چون واقعا بر این گمان هستم که آنجا عده ای از خوشفکرترین و باهوش ترین جوانان جامعه ایرانی جمع شده اند و از آنها انتظار نمی رود که گول بازی اطلاعات رژیم را بخورند. مغزم دیگر کار نمی کرد؛ چند ساعتی خوابیدم و حالا در اولین فرصت با دلیل و مدرک آمده ام!

یادتان هست؟ در شیراز برای اینکه جلوی مردم را بگیرند تا کسی مشروب نخورد، با قیمت پایین عرق سمی به مردم می فروختند و در یک بازه ی زمانی کوتاه عده ی زیادی را کشتند یا کور کردند. در افغنستان برای اینکه دختران به مدرسه نروند در مدارس دخترانه گاز سمی منتشر می کنند وکودکان بیگناه را راهی بیمارستان می کنند تا درس عبرتی شود برای خانواده هایی که برخلاف اصول طالبان دختر را به مدرسه می فرستند. این تفکر اسلام طالبانی که بی مهابا جان مردم را وسیله نیل به اهداف پلید خود قرار می دهد، ابایی ندارد تا آبرو و شخصیت دختران را دست آویز قرار دهد.

سناریویی که از پیش و البته با اهدافی به مراتب کمتر از آنچه حاصل شده است، نوشته، اجرا و ضبط شده بود، در بهترین زمان نمایش داده می شود. اما فیلم نامه ی آن پر از ایراد است و اگر بیننده کمی دقت می کرد، به راحتی می توانست از مصنوعی بودن آن آگاه شود
  1. محل این صحنه دقیقا در مجاورت پایگاه مقاومت بسیج جنب فرهنگسرای خاوران قرار دارد. بسیار بعید است که عده ای لات خودسر، در این محل، اینطور گروهی و آزاد، بدون کوچکترین هراسی اقدام به چنین کاری کنند.
  2. جمعیت جوان (به قول فرستنده ی لینک: اراذل و اوباش) کاملا گروهی عمل می کنند و از یک نفر در فیلم کاملا حرف شنوی دارند، مثلا آنگاه که دختر بر زمین می افتد و همه به او حمله می کنند، او می گوید که همه کنار بروند و بقیه بدون هیچ مقاومتی فورا می پذیرند.
  3. گروه حمله کننده اگر قصد به قول خودشان تنبیه یک دختر بدحجاب را دارند، قاعدتا باید خشمگین و عصبانی باشند، پیراهن هایشان روی شلوار باشد و ریش داشته باشند، در حالیکه در صحنه های مختلف دیده می شود که آنها می خندند و فریاد شادی سر می دهند، شلوار جین تنگ پوشیده اند و کلاه لبه دار مد روز گذاشته اند و سه تیغه کرده اند، پس اینها برای تنبیه چند دختر بدحجاب اینکار را نکرده اند. اما اگر قصد حمله برای تفریح بوده که نباید به این راحتی دست از سر دختر بر می داشتند. دقیقا در زمانی که دختر بر زمین می افتد همه کنار می کشند. 
  4. حضور گروه با موتورسیکلت، وسیله نقلیه استراتژیک کودتاچی ها،در حالیکه یک نفر هم بر ترک موتور نشسته، در این فیلم قابل توجه است.
  5. یکبار صحنه را از ابتدا تا انتها ببینید و موقعیت فرد فیلمبردار را در نظر بگیرید. نه برای لذت بردن از اینکار آمده و نه سعی می کند که برای کمک به دختر کاری کند. وظیفه ی او فقط فیلمبرداری است. این فرد از همین گروهی است که چنین وحشیانه در روز روشن به حقوق یک انسان تجاوز می کنند (صحنه ی انتهایی فیلم را که می گوید "ببینم روسریشو" ببینید)، خیلی سخت است که او را شهروندخبرنگاری فرض کنیم که اتفاقا کاربر یوتیوب و بالاترین هم هست و فیلم را برای خبررسانی، آپلود می نماید.
  6. انتخاب پراید قرمز برای خارج کردن دختران از مهلکه، و بازی راننده ی ماشین هم پر از اشکال است. خیلی مسخره است؛ در آن مهلکه هیچ ماشینی جرات نمی کند که بایستد و به دختران کمک کند، الا یک پراید قرمز هات که راننده در کمال آرامش، بی خیال لگدهایی که حواله ماشینش می شود (و احتمالا بایستی تمام دار و ندار جوانک راننده باشد)، با لبخندی بر لب منتظر است تا دو دختر را از صحنه خارج کند و بدین ترتیب صحنه پایانی سناریو را اینچنین رقم بزند. در یک صحنه ی طبیعی، بیننده انتظار دارد که مثلا یک ماشین عبوری یا یک تاکسی با راننده ای که از دیدن این صحنه ها و لگدهای پی در پی به ماشینش پریشان شده است، دختران بدبخت را در کنار سایر مسافرین ماشینش سوار کند؛ نه یک پراید قرمز پر از چند بچه و نوجوان که از یک طرف آب از لب و لوچه شان راه افتاده، از یک طرف از خجالت می خندند و سرخ شده اند.
اما این فیلم که اصلا خوش-ساخت نبود، توانست تمام اهداف سازندگانش را فراهم کند
  1. توجیه راه اندازی طرح گشت ارشاد و امنیت اجتماعی و شدت بخشیدن به عملکرد ایشان در آستانه ی فصل گرما.
  2. توجیه طرح جعلی مبارزه با اراذل و اوباش که محملی است برای قدرت نمایی رژیم و ایجاد رعب و وحشت در مردم.
  3. ایجاد شکاف در بین مردم با نمایش دادن فاصله فرهنگی و رشدیافتگی ایشان و تضعیف روحیه همبستگی و اتحاد بی نظیری که در جریان مبارزه با رژیم ایجاد شده است.
  4. منحرف کردن نظرها از فاجعه اعدام هموطنان کرد، و اعتراض های پس از آن در ایران و جهان و به خصوص اعتصابات گسترده در کردستان.
در پایان سخنی دارم با دوستان سبز بالاترینی و بعد با دشمن زبونم!
دوستان! روزهای سختی تا پیروزی باقی مانده! باید به مراتب هوشیارتر باشیم. ما برای بازی و تفریح هر روز چند ساعت از وقتمان را در اینجا نمی گذرانیم، شما امید شهیدان سبز جنبش و زندانیان دربند رژیم هستید.
اما ای خامنه ای علیل و فاسد! ای راهزن نابکار که حکومتت بدون پول، خون و توطئه لحظه ای دوام ندارد، هر روز بر بار گناهت و بر میزان نفرتم از تو و لاشخوران اطرافت افزوده می شود. مدت زیادی از دیکتاتوری تو و کفتارهایی که هر روز برایت سر می آورند باقی نمانده است.

۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۳, پنجشنبه

برخلاف سیاست جدید دولت آمریکا، محدودیت استفاده کاربران ایرانی از اینترنت گسترده تر شده است

برخلاف خبرها و تبلیغات دولت ایالات متحده در مورد حمایت از کاربران اینترنت در ایران و حذف محدودیت­ های سابق در دسترسی ایشان به نرم­ افزارها و سایت­های اینترنتی، درعمل، نه­ تنها هیچ حمایتی صورت نپذیرفته است، بلکه بر حجم محدودیت­ ها نیز افزوده شده است، به­ گونه­ ای که در حال حاضر امکان به­ روز رسانی خودکار یا دانلود برون-خطی (آف-لاین) نرم­ افزارهای شرکت آدُبی (مانند فلش پلیر، و آکروبات ریدر)، نرم افزار جاوا، و . . .، بدون استفاده از پراکسی وجود ندارد. این در حالی است که تا چند ماه پیش این محدودیت­ ها وجود نداشت. فیلترینگ گسترده­ ی سایت­ های اینترنتی از طرف رژیم جمهوری اسلامی، در کنار محدودیت­ هایی که به علت سیاست­ های دولت آمرکا وضع شده است، به روز رسانی رایانه­ های شخصی و ارتباط موثر اینترنتی را برای کاربران ایرانی به کاری طاقت­ فرسا تبدیل نموده است

نسخه جدید نرم افزار تُر منتشر شد

نسخه­ ی 0,2,1,26 از نرم­ افزار تُر(مخصوص پنهان کردن هویت کاربر و دور زدن فیلترینگ)، بسته­ ای است شامل تُر اصلی، ویدالیا، دکمه­ ی تُر برای فایرفاکس، پولیپو و نسخه قابل حمل فایرفاکس. از مزایای این نسخه، نصب سریع (در واقع کپی سریع) و کاربری بسیار آسان است. به عنوان تنها اشکال (از نظر من) در این نسخه تحت هیچ شرایطی امکان اجرای فلش پلیر و جاوا وجود ندارد، و بنابراین دسترسی به سایت­ هایی مانند یوتیوب امکان­ پذیر نیست، که البته در عوض آن امنیت کاربر و ناشناس بودن او تضمین می شود.

بیایید ویدئوهای مهم را دانلود و به ای-میل دوستان خود در ایران ارسال کنیم.


همانطور که می دانید سایت هایی مانند یوتیوب در ایران فیلتر شده اند، از طرفی نسخه ی جدید نرم افزار تُور اجرای آدابی فلش پلیر و نرم افزار جاواغیرممکن می سازد تا بدین ترتیب ناشناس ماندن کاربر خود را تضمین نماید. استفاده از فیلترشکن رایج آلترا سرف نیز در برخی از مراکز اینترنتی با مشکل دانلود مواجه است، به­ گونه­ ای که دانلودها معمولا بصورت ناقص انجام می­ شوند. در این شرایط دسترسی کاربران داخل کشور به ویدئوهای جنبش سبز بسیار محدود شده است که این می­ تواند در دراز-مدت آهنگ حرکت جنبش را کند نماید. پیشنهاد می­ کنم، هریک از سبزهای خارج از ایران، تا آنجا که می­توانند نسخه­ ی اف-ال-وی یا ام-پی-4 فیلم های مهم  جنبش سبز را دانلود کرده برای دوستان و آشنایان خود در ایران ارسال نمایند. با توجه به رواج بسیار زیاد گروهایی ای-میلی در یاهو و جی-میل اینکار می­ تواند با موفقیت بالایی اجرا شود. گمان می کنم ارسال ویدئوها در مقایسه با ارسال اخبار متنی، که کمابیش با استفاده از فیلترشکن در دسترس است، از الویت بالاتری برخوردار است.

۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۴, سه‌شنبه

از پروژه ی لغت نامه دهخدا در وب، تنها لغت نامه ی برخط فارسی حمایت کنید


هزاران نفر در روز از این سایت برای یافتن معانی واژگان فارسی استفاده می کنند. با نوشتن شرح و معنی برای واژگان جدید، یا با کمک مالی، این پروژه را در راه ارائه خدماتی بهتر و گسترده تر و نیز توسعه اهداف نرم افزاری پروژه یاری خواهد کرد.
برای رفتن به تارنمای لغت نامه دهخدا اینجا را تقه بزنید.

تلاش تازه جمهوری اسلامی برای مقابله با ماهواره (نگاهی بدبینانه به شبکه ماهواره ای فارسی1)

ابتدا باید اعتراف کنم که این نوشته از یک تفکر متاثر از زندگی در ایران امروز و حکومت استبدادی و جو به شدت پلیسی آن برآمده است. نویسنده ی این مطلب در کشوری زندگی می کند که تفتیش عقاید در آن بی پرده صورت می پذیرد. کشوری که وزارت ارشاد دارد. کشوری که اذعان به نداشتن مقلد در یک مصاحبه ی شغلی ممکن است منجر به از دست دادن کار شود. کشوری که  در آن سزای ضدیت با ولایت مطلقه فقیه، مرگ است. کشوری که به وضوح مردم را صغیرانی می خوانند که احتیاج به قیم دارند. پس از من خرده نگیرید اگر اینچنین به همه چیز بدبین باشم. اجازه دهید تا نظرم را مطرح کنم. حتی اگر حرفم را قبول ندارید، حداقل آنرا در بایگانی ذهن خود نگاه دارید.
من تصور کنم که حکومت از کنترل ماهواره و افزایش مخاطبان شبکه های ماهواره ای کاملا عاجز شده است، و دارد سعی می کند تا مسیرهای دیگری را برای دستیابی به اهدافش پیگیری نماید. در واقع رهبران ایران، همانطور که خود بارها تاکید کرده اند  یک جنگ نرم را شروع کرده اند. لحظه ای خود را جای افرادی از جنس گردانندگان سایت گِرداب، یا مدیران صداوسیما، یا مدیران وزارت ارشاد اسلامی و وزارت اطلاعات بگذارید:
  • ماهواره در سراسر ایران گسترش یافته، و مانورهای مقطعی نتوانسته سبب ارعاب مردم شود و جلوی اقبال ایشان به تلویزیون های خارجی را بگیرد. 
  • هزینه نصب و استفاده از دستگاه های دریافت شبکه های ماهواره ای تقریبا ارزان است. 
  • به گفته منابع دولتی بینندگان شبکه های داخلی پس از انتخابات خرداد هشتاد و هشت به شدت ریزش کرده اند.
  • شبکه های خبری فارسی زبان مانند بی بی سی و صدای آمریکا در کنار شبکه های جهانی مانند فرانس24، یورونیوز، بی بی سی انگلیسی، الجزیره، و سی ان ان به یکی از منابع اصلی تامین کننده ی خبر بحران های ایران تبدیل شده اند.
  • برنامه های تحلیلی شبکه های فارسی زبان، حداقل در قشر متوسط شهری طرفداران زیادی دارد.
  • شبکه های ماهواره ای متعلق به جمهوری اسلامی نتواسته اند مخاطبان چندانی برای خود دست و پا کنند.
  • ایجاد پارازیت بر روی شبکه های ماهواره ای با اعتراض های گسترده خارجی و داخلی (حتی در مجلس محافظه کار ایران) مواجه شده است.
همانطور که گفتم، اگر شما جای حاکمان رژیم ایران بودید، چه می کردید؟ آیا تصمیم نمی گرفتید که در شبکه های ماهواره ای به یک بازیگر فعال تر تبدیل شوید؟ به گمانم جواب شما مثبت است. در واقع این استراتژی همیشگی جمهوری اسلامی است. یعنی در کنار مانع تراشی برای دسترسی مردم به اطلاعات آزاد، سعی می کند که مسیرهای موازی فرمایشی نیز تولید کند. یعنی پول خرج می کند تا در همه جا حضور داشته باشد. به عنوان مثال وبلاگ ها را فیلتر می کند و وبلاگ نویسان را به زندان می اندازد، اما در کنار آن خودش هم سالت گِرداب را راه می اندازد و حتی با اجیر کردن نیرو، بطور فعال در همان سایت های فیلتر شده حضور فعال دارد.
اما برای مقابله با برنامه های جذاب ماهواره، قطعا شبکه هایی از جنس برنامه های بی کیفیت و رسوای صداوسیما به کار نمی آید. اینجاست که رژیم تمامیت طلب ایران که حاضر است برای حفظ قدرت به هر حربه ای متوسل شود، حتی حاضر است یک شبکه مخصوص فیلم و سرگرمی راه اندازی کند. شبکه ای که مثلا 24 ساعته سریال پخش کند و حتی سکس را چاشنی برنامه های خود نماید.
به نظر من شبکه ماهواره ای فارسی1  می تواند دقیقا از همین جنس باشد. شبکه ای با تبلیغاتی ناچیز که معلوم نیست با چه  پولی برای اولین بار حق پخش زنده ی شوهای خوانندگانی مانند شادمهر و ابی و گوگوش و . . . را می پردازداین شبکه برای جذب مخاطب بیشتر، برای اولین بار، حتی در کلاس کار شبکه های ماهواره ای فارسی زبان، سریال هایی با بازیگران فیلم های پورنو و صحنه ها و ادبیات سکسی پخش می کند، امری که برای ایرانی های داخل کشورو شاید برای همه ی فارسی زبانان خیلی تازگی داشته باشد و از این نظر جذاب باشد. این شبکه اخیرا بهترین برنامه ی هفتگی خود را، تنها یکبار، همزمان با برنامه ی پربیننده جمعه شب های تفسیر خبر صدای آمریکا (برنامه ی سازگارا و نوریزاده) پخش می کند. سریال های این شبکه گرچه در محتوا و دوبله بسیار بی کیفیت هستند، اما توانسته  اند مخاطبان زیادی در ایران پیدا کند. حداقل خانم های خانه دار که دستگاه های ماهواره ی خانه ها را با فارسی1 به تسخیر خود درآورده اند. من به هیچ وجه مخالف شادی و تفریح مردم زجرکشیده و خسته ایران نیستم، برای نظرم هم دلیلی بیش از آنچه گفتم ندارم، اما از یک چیز مطمئن هستم: فارسی1 حتی اگر توسط جمهوری اسلامی اداره نشود، برای رژیم ایران یک موهبت بزرگ است.