۱۳۹۰ خرداد ۱۴, شنبه

عکس و خبر از اوضاع سوم هاله سحابی در اطراف حسینیه ارشاد، ساعت 18 تا 20


حدود ساعت 18 فقط نیروهای پلیس در محل دیده می شوند. مردم در سر کوچه ها در گروه های چند نفری منتظر هستند. مغازه ها به علت تعطیلی مردن خمینی همه بسته هستند و این، کار را برای برگزاری تظاهرات سخت کرده است، چون هیچ بهانه ای برای حضور در آنجا وجود ندارد. حوالی ساعت 19 تعداد مردم خیلی زیاد شده. حالا دیگر لباس شخصی ها کاملا به صحنه آمده اند و مشخص است که کنترل اوضاع از پلیس گرفته شده و به آنها سپرده شده است. چند ون نیروی انتظامی پر از آدم هایی است که بدون هیچ دلیلی بازداشت شده اند. لباس شخصی ها یک زوج را که با روسری و پیراهن سبز در پیاده رو رد می شدند دستگیر کردند و بعد از جر و بحث آنها را از هم جدا نموده به داخل دو ون بردند. دختر دیگری که مچ بند سبز داشت نیز دستگیر شد. در تمام کوچه های منتهی به محل، لباس شخصی ها با انواع و اقسام تیپ ها از تیپ حزب اللهی گرفته تا تیپ های مد روز با بی سیم  و بدون آن در حال گشت زنی هستند. حوالی ساعت 19:30 ترافیک شدیدی در تمام مسیرهای منتهی به حسینیه ی ارشاد ایجاد شده است. ماشین ها به نشانه ی اعتراض بوق می زنند. گارد ویژه و نیروی انتظامی وانمود می کنند که در حال یادداشت پلاک ماشین های بوق زننده هستند، اما تعداد ماشین ها آنقدر زیاد است که عملا پلیس نمی تواند جلوی آنها را بگیرد. ساعت 20 لباس شخصی ها در خیابان شریعتی تا متروی قلهک و میرداماد پراکنده اند و در عوض نوجوان هایی ژولیده با لباس های کثیف که کاور پلیس را بر تن کرده انددر طول خیابان چیده شده اند.
توضیح: فیلم برداری و عکاسی در این روز بسیار دشوار بود و تنها توانستم همین دو عکس را از بین فیلم ها استخراج کنم.

۶ نظر:

  1. پلاک یادداشت کردن دیگه چه صیغه ایه. اگه هرکی بوق زد ماشینشو همون جا اوراق کنن دیگه جرئت نمی کنن بوق به نشانه اعتراض بزنن.

    پاسخحذف
  2. "پلاک یادداشت کردن دیگه چه صیغه ایه. اگه هرکی بوق زد ماشینشو همون جا اوراق کنن دیگه جرئت نمی کنن بوق به نشانه اعتراض بزنن. "

    ساندیس خور شجاع! تو که امروز تو گروه همون کفتارها بودی، اگه می تونستی که این غلط رو بکنی، دریغ نمی کردی

    پاسخحذف
  3. تف به روح خمینی تف

    پاسخحذف
  4. آیامصری هاوتونسی هاسرکوب نمی شدند؟یادریمن و لیبی و سوریه،حاکمان مردم را ناز می کنند؟بابا این کاره نیستیم.می رویم که گزارش تهیه کنیم وغر بزنیم.رهبران هم چه در زندان باشندوچه سازشکار،ماکارخودمان رامی کنیم .به یکی میگیم بارک اله وبه یکی دیگه فحش می دهیم ولی پشت هر2تاشون روخالی می کنیم. بله ما اینیم

    پاسخحذف
  5. ". . . بابا این کاره نیستیم.می رویم که گزارش تهیه کنیم . . ."
    نمی فهمم منظورت چیه؟ تو فکر می کنی راه رفتن با موبایل و عکس و فیلم گرفتن بین اون همه لباس شخصی کار بی خطری هست؟ مشکلت چیه؟
    تو اگه پریروز اونجا بودی و می دیدی اوضاع رو این حرف رو نمی زدی. به جای نا امید کردن مردم، اگه راست می گی خودت کاری کن یا اینکه ساکت باش

    پاسخحذف