۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۴, جمعه

سناریوی حمله به دختران در منطقه ی خاوران توسط چه کسانی و با چه هدفی نوشته شد؟

در بالاترین لینک فیلم را دیدم، صحنه ها آنقدر تکان دهنده بود که دیگر رمقی برای نوشتن باقی نگذاشت. البته مدت هاست که هر روز بهت زده می شوم از جنایت رژیم فاسد اسلامی! اما اینبار واقعا انتظار نداشتم که بالاترینی ها اینطور به لینک رای مثبت دهند، چون واقعا بر این گمان هستم که آنجا عده ای از خوشفکرترین و باهوش ترین جوانان جامعه ایرانی جمع شده اند و از آنها انتظار نمی رود که گول بازی اطلاعات رژیم را بخورند. مغزم دیگر کار نمی کرد؛ چند ساعتی خوابیدم و حالا در اولین فرصت با دلیل و مدرک آمده ام!

یادتان هست؟ در شیراز برای اینکه جلوی مردم را بگیرند تا کسی مشروب نخورد، با قیمت پایین عرق سمی به مردم می فروختند و در یک بازه ی زمانی کوتاه عده ی زیادی را کشتند یا کور کردند. در افغنستان برای اینکه دختران به مدرسه نروند در مدارس دخترانه گاز سمی منتشر می کنند وکودکان بیگناه را راهی بیمارستان می کنند تا درس عبرتی شود برای خانواده هایی که برخلاف اصول طالبان دختر را به مدرسه می فرستند. این تفکر اسلام طالبانی که بی مهابا جان مردم را وسیله نیل به اهداف پلید خود قرار می دهد، ابایی ندارد تا آبرو و شخصیت دختران را دست آویز قرار دهد.

سناریویی که از پیش و البته با اهدافی به مراتب کمتر از آنچه حاصل شده است، نوشته، اجرا و ضبط شده بود، در بهترین زمان نمایش داده می شود. اما فیلم نامه ی آن پر از ایراد است و اگر بیننده کمی دقت می کرد، به راحتی می توانست از مصنوعی بودن آن آگاه شود
  1. محل این صحنه دقیقا در مجاورت پایگاه مقاومت بسیج جنب فرهنگسرای خاوران قرار دارد. بسیار بعید است که عده ای لات خودسر، در این محل، اینطور گروهی و آزاد، بدون کوچکترین هراسی اقدام به چنین کاری کنند.
  2. جمعیت جوان (به قول فرستنده ی لینک: اراذل و اوباش) کاملا گروهی عمل می کنند و از یک نفر در فیلم کاملا حرف شنوی دارند، مثلا آنگاه که دختر بر زمین می افتد و همه به او حمله می کنند، او می گوید که همه کنار بروند و بقیه بدون هیچ مقاومتی فورا می پذیرند.
  3. گروه حمله کننده اگر قصد به قول خودشان تنبیه یک دختر بدحجاب را دارند، قاعدتا باید خشمگین و عصبانی باشند، پیراهن هایشان روی شلوار باشد و ریش داشته باشند، در حالیکه در صحنه های مختلف دیده می شود که آنها می خندند و فریاد شادی سر می دهند، شلوار جین تنگ پوشیده اند و کلاه لبه دار مد روز گذاشته اند و سه تیغه کرده اند، پس اینها برای تنبیه چند دختر بدحجاب اینکار را نکرده اند. اما اگر قصد حمله برای تفریح بوده که نباید به این راحتی دست از سر دختر بر می داشتند. دقیقا در زمانی که دختر بر زمین می افتد همه کنار می کشند. 
  4. حضور گروه با موتورسیکلت، وسیله نقلیه استراتژیک کودتاچی ها،در حالیکه یک نفر هم بر ترک موتور نشسته، در این فیلم قابل توجه است.
  5. یکبار صحنه را از ابتدا تا انتها ببینید و موقعیت فرد فیلمبردار را در نظر بگیرید. نه برای لذت بردن از اینکار آمده و نه سعی می کند که برای کمک به دختر کاری کند. وظیفه ی او فقط فیلمبرداری است. این فرد از همین گروهی است که چنین وحشیانه در روز روشن به حقوق یک انسان تجاوز می کنند (صحنه ی انتهایی فیلم را که می گوید "ببینم روسریشو" ببینید)، خیلی سخت است که او را شهروندخبرنگاری فرض کنیم که اتفاقا کاربر یوتیوب و بالاترین هم هست و فیلم را برای خبررسانی، آپلود می نماید.
  6. انتخاب پراید قرمز برای خارج کردن دختران از مهلکه، و بازی راننده ی ماشین هم پر از اشکال است. خیلی مسخره است؛ در آن مهلکه هیچ ماشینی جرات نمی کند که بایستد و به دختران کمک کند، الا یک پراید قرمز هات که راننده در کمال آرامش، بی خیال لگدهایی که حواله ماشینش می شود (و احتمالا بایستی تمام دار و ندار جوانک راننده باشد)، با لبخندی بر لب منتظر است تا دو دختر را از صحنه خارج کند و بدین ترتیب صحنه پایانی سناریو را اینچنین رقم بزند. در یک صحنه ی طبیعی، بیننده انتظار دارد که مثلا یک ماشین عبوری یا یک تاکسی با راننده ای که از دیدن این صحنه ها و لگدهای پی در پی به ماشینش پریشان شده است، دختران بدبخت را در کنار سایر مسافرین ماشینش سوار کند؛ نه یک پراید قرمز پر از چند بچه و نوجوان که از یک طرف آب از لب و لوچه شان راه افتاده، از یک طرف از خجالت می خندند و سرخ شده اند.
اما این فیلم که اصلا خوش-ساخت نبود، توانست تمام اهداف سازندگانش را فراهم کند
  1. توجیه راه اندازی طرح گشت ارشاد و امنیت اجتماعی و شدت بخشیدن به عملکرد ایشان در آستانه ی فصل گرما.
  2. توجیه طرح جعلی مبارزه با اراذل و اوباش که محملی است برای قدرت نمایی رژیم و ایجاد رعب و وحشت در مردم.
  3. ایجاد شکاف در بین مردم با نمایش دادن فاصله فرهنگی و رشدیافتگی ایشان و تضعیف روحیه همبستگی و اتحاد بی نظیری که در جریان مبارزه با رژیم ایجاد شده است.
  4. منحرف کردن نظرها از فاجعه اعدام هموطنان کرد، و اعتراض های پس از آن در ایران و جهان و به خصوص اعتصابات گسترده در کردستان.
در پایان سخنی دارم با دوستان سبز بالاترینی و بعد با دشمن زبونم!
دوستان! روزهای سختی تا پیروزی باقی مانده! باید به مراتب هوشیارتر باشیم. ما برای بازی و تفریح هر روز چند ساعت از وقتمان را در اینجا نمی گذرانیم، شما امید شهیدان سبز جنبش و زندانیان دربند رژیم هستید.
اما ای خامنه ای علیل و فاسد! ای راهزن نابکار که حکومتت بدون پول، خون و توطئه لحظه ای دوام ندارد، هر روز بر بار گناهت و بر میزان نفرتم از تو و لاشخوران اطرافت افزوده می شود. مدت زیادی از دیکتاتوری تو و کفتارهایی که هر روز برایت سر می آورند باقی نمانده است.

۱۹ نظر:

  1. بسیار موشکافانه و عالی بود. ممنون...دوستان بیشتر دقت کنید واینقدر هم بالا شهر - پایین شهر نکنید. هر کس بی پول باشه دلیل نمیشه که بی فرهنگ و یا حتی وحشی باشه!

    پاسخحذف
  2. VAGHEYATI TALKH AST KHILIHA DARKESH NEMIKONAN

    پاسخحذف
  3. خیلی عالی بود شرلوک هولمز! از این رژیم هر چه بگویی بر می آید.
    پ ن: محملی درست است نه مهملی.

    پاسخحذف
  4. قسمت راننده رو خیلی درست گفتی، خیلی تابلو بود، ممنون از دقتی که کردید.

    پاسخحذف
  5. bi vojdan tar az in adamha to omram nadidam va nashnidam

    پاسخحذف
  6. daghighan dorost ast, yeki az afrad shenasai shod, az basijihaye khavaran va kheyli kasife

    پاسخحذف
  7. از اینکه این را به این خوبی موشکافی کردی حرفی نیست. اما واقعا فکر میکنی که کسی گول این فیلم را میخورد. کسی واقعا شک میکند که اینها بسیجی نباشند؟
    این کارها فقط از سربازان امام زمان بر میاد.

    پاسخحذف
  8. بسیار بسیار عالی بود ..
    مرگ بر خامنه ای و هرچی بچه بسیجی حروم زاده اس
    مرگ بر جمهوری اسلامی

    پاسخحذف
  9. man ham ba nazarate shoma kamelan movafegham
    daste deraz va doroogh gooshoon hame ja roo shodeh

    پاسخحذف
  10. az jomhouriye eslami KASIF tar khodeshe. Omidvaram een basijiha hamashoun be zoodi shenasaie beshan ta be daste hamoun bachehaye khavaran adab beshan ta dast rouye hich kas boland nakona. har chi een kara ro bishtar konan bishtar khodeshouno be lajan mikeshan va engar ghasdeshoun ham hamine.

    پاسخحذف
  11. سلام من هم با نظر شما موافقم وهم نکته سنجی شما را تحسین می کنم. بحث اصلا این نیست که آدم های بد در جنوب شهر یا شمال شهر پیدا می شود یا نمی شود.






































    من هم با نظر شما موافقم وهم نکته سنجی شما را تحسین می کنم. بحث اصلا این نیست که آدم های بد در جنوب شهر یا شمال شهر پیدا می شود یا نمی شود.( باتایید نظر دقیق شما درتشخیص قلابی بودن فیلم)، بحث حتی این نیست که این فیلم واقعی است یا ساختگی… این بدیهی است که همه جا همه جور آدمی پیدا می شود .اما اگر با دید جامعه شناسانه به جرم به عنوان یک پدیده اجتماعی نگاه کنیم ،تمامی علل وقوع جرم در هر مکان و در هر شکلی، تولید انبوه این حکومت پلید است . مجرمان اصلی و اراذل و اوباش اصلی در شمالی ترین و مجلل ترین خانه ها لانه کرده اند. جوانان پشت کفش خوابانده جنوب شهر همان کسانی هستند که سر سفره خالی پدرو مادر اولین چیزی که می آموزند مرام است و معرفت و قدر شناسی. شرح حال بسیاری از بزرگان عرصه علم وهنر و مبارزه و غیره را که میخوانی بسیار به این جمله بر می خوری که در خانواده ای محروم و.. دیده به جهان گشود و…. جوانان مو ژل زده و زیر ابرو برداشته شمال شهر هم همانهایی هستند که همه به چشم دیدند که در این چند ماه ، چگونه بی ترس و بیم همراه با دیگر هم سن وسال هایشان خانه را بر سر بسیجیان و رهبرشان خراب کردند. این جوانان همگی با هر سرو وضعی ارزنده ترین داشته های این مملکتند .عاشقانه دوستشان بداریم و دلیرانه حمایتشان کنیم. اگرهم در میان اینان کسانی قربانی سیاست های چپاول گرانه این حاکمیت سراپا فساد می شوند، هرگز فراموش نکنیم که اینها خود از مظلوم ترین قربانیان هستند. تا آنجا که حتی ، آنهنگام که سهام عدالت این حکومت جنایت پیشه ، در قالب طناب دار بر گردنشان حلقه میزند هم کمتر کسی بر مظلومیتشان اشکی میریزد … به یاد بیاورید که هر کدام از ما چند بار در سردترین روزها و تاریکترین شبها از کنار کودکان رها شده در چنگال بی رحم فقرو تنهایی بی اندک تاملی گذشته ایم هرگز فکر کرده ایم که اگر نمیرند و بزرگ شوند چه کاره خواهند شد؟!!!…
    بدانید که این حکومت جز پایه های قدرت اهریمنی اش نگران هیچ چیز دیگری نیست چه رسد به امنیت زنان و دختران و...

    پاسخحذف
  12. کاملا با شما موافقم دوست عزیز. همچنین هشیاری و نکته سنجی شما قابل تحسین است.

    پاسخحذف
  13. واقعي بودن اين فيلم جاي تعجب نداره چون هدف از اين حكومت پرورندان چنين موجوداتيه كه فقط به فكر شكم و زير شكم باشن و در اين مورد هم بسيار موفق بودن چون از دو ابزار فقر و فرهنگ زدايي به بهترين نحو استفاده شده.
    اين قشر از ادمها در بهترين شكلشون كاري به جامعه و سياست ندارن و فقط به فكر گزروندن زدگي و حال و حولشون هستن و در بدترين حالت عضو بسيج و چماق به دست

    پاسخحذف
  14. نکته بینی شما قابل تحسینه ولی چنین اتفاقی حتی اگه ساختگی نباشه دور از ذهن نیست. نوع زندگی مردم ما می تونه مستعد این نوع رفتار باشه. گرچه در این موضوع هم باید حکومت رو مقصر دونست.

    پاسخحذف
  15. این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.

    پاسخحذف
  16. be nazare man ham in film vaghi bod va sakhtegi nabod ba inke injor tajzi o tahlil shode in kar mardan hevan sefat nasle enghelabe eslami has



    t

    پاسخحذف
  17. فیلم رو دیدم، چیز عجیب یا ساختگی در آن ندیدم، تعداد پسرهای جوان خیلی بیش از اونی بو که بشه گفت این فیلم یک سناریو است. البته با شما موافقم که آپلود کردن این فیلم در این برهه زمانی به نفع رژیم خواهد بود، اگر ما هوشیار نباشیم.

    گیریم که 100% این فیلم واقعی بوده، ما نباید اصل رو ول کنیم و به حاشیه بپردازیم.

    اصل فعلا مبارزه بر علیه این رژیم است.
    مشکل فرهنگی و اجتماعی رو نمیشه یک شبه حل کرد.

    من نظرم اینه که این فیلم و رفتار این پسرها ( با توجه به عقده 30 ساله ) ساختگی نیست.

    پاسخحذف
  18. CHERA TAFRE MIRIM , BAYAD GHABOOL KONIM KE FAHANGEMOON AZ AFGHANIYA HAM PAYIN TAR OOMADE. ALAKI VASE KHODETOON DASTAN DOROST NAKONID. HAMINI KE HASTIM HASTIM . BEJAYE IN DASTAN NEVISI SAY KONID RAH HALI VASE IN BADBAKHTIYE JAMEe PEUDA KONID.

    پاسخحذف
  19. خیلی زیبا بود. اولش که فیلم را دیدم قبلم درد گرفت. چندبار نگاه کردم، هرچه بیشتر فیلم را دیدم، بیشتر برام سوال بوجود می آمد که آخه چطوری میشه که تو روز روشن تو مملکت امام زمان همچین کاری بکنن؟
    اما واقعا یه حاهایی از فیلم ایراد داره و خیلی تابلوهه. اما چیزی که هست حتی اگر این فیلم هم باشه، شما یک لشگر هولیگان می بینید که مشغول عقده گشایی جنسی هستند و این وسط 2تا دخترم قربانی شدن. البته اگر اون دخترها هم از خودشون نباشند

    پاسخحذف