۱۳۸۹ دی ۲۵, شنبه

برای جلوگیری از سواستفاده ی طرفداران وقیح حکومت توضیح می دهم: عکس کلاه مهماندار هواپیمای پرواز تهران-ارومیه فتوشاپی نیست


دیروز مطلبی در وبلاگم نوشتم و عکسی سالم از خبرگزاری ایسنا را استفاده کردم (اینجا را ببینید). متاسفانه عده ای از دوستان گمان بردند که این عکس فتوشاپی است، عده ای دیگر نیز خوشحال از اینکه عکس فتوشاپی است، گویی کل فاجعه سقوط را انکار کرده اند، شروع به لوث کردن اصل موضوع نمودند. این حادثه اینقدر فجیع است و از پس آن من آنقدر غمگینم که رویارویی با چنین تهمتی برایم دوچندان دشوار است تا حدی که ممکن بود مرا وادارد تا از بار پاسخگویی شانه خالی کنم. به هر حال در ادامه دو نکته را در عکس ذکر می کنم، امید آنکه بتوانم دوستان را به اصالت عکس متقاعد کنم تا ایشان نزد آن دسته افراد قبیح وابسته به حکومت شرمنده نشوند.
در نگاه اول، انگار کلاه مانند بشقابی در هوا در حال حرکت است؛ اما، اگر دقیق نگاه کنید می بینید که کلاه بر روی تکه فلزی برآمده قرار دارد (ابتدای این زایده با فلش سمت چپ مشخص شده است). همچنین امتداد این زایده ی فلزی در زیر کلاه با خط چین قرمز و نوک آن در زیر کلاه با فلش سمت راست مشخص شده است. خواهشمندم به عکس اصلی در خبرگزاری ایسنا مراجعه کنید و آن را به دقت نگاه کنید، برخلاف آنچه برخی گفتند، هیچ مشکلی در ابعاد عکس و کلاه وجود ندارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر