۱۳۸۸ تیر ۲۰, شنبه

بیایید تهدید دستگیری دختر فرانسوی را به یک فرصت تبدیل کنیم، کاری که درباره بی بی سی انجام دادیم

دیروز نظرم را در مورد یک ترفند کهنه کودتاچی ها گفتم. اینکه یک دختر 23 ساله فرانسوی را گروگان می گیرند تا سارکوزی باشد که دیگر مردم ایران را مستحق رهبران بهتر نداند و از این به بعد بیشتر مواظب حرف زدنش باشد. یا وقتی 9 کارمند سفارت بریتانیا را دستگیر می کنند و بعد از آن اتفاقا بی بی سی فارسی حسابی جا می زند. یا وقتی رکسانا صابری را بی دلیل زندانی و بعد بی دلیل آزاد می کنند، و به اصطلاح از اوباما زهرچشم می گیرند.
البته بازی با آدم ها برای این حکومت عادی شده. یاد گرفته اند که می توانند با جان مردم، با آبروی مردم، با یک انفجار، با یک ترور، با یک دادگاه، با یک خبر، تمام معادلات را عوض کنند و اوضاع را به نفع خود تغییر دهند. اما حالا پیشنهادی دارم؛ در مورد تلویزیون بی بی سی فارسی، ما توانستیم تهدید رژیم را به فرصتی برای قدرت نمایی خود تبدیل کنیم. تنها با یک روز همنوایی در بالاترین، دیروز بی بی سی فهمید که نمی تواند ما را به حکومت بفروشد که اگر این کار را انجام دهد به بهای از دست دادن مخاطبانش خواهد انجامید. می خواهم بگویم بیایید مساله دستگیری "کلوتیل رایس،" استاد زبان فرانسه دانشگاه اصفهان را که اخیرا به جرم داشتن چند فیلم روی گوشی همراهش دستگیر شده، به فرصتی برای اتحاد مردم ایران و فرانسه بر ضد رژیم گروگان گیر تبدیل کنیم. ما می توانیم به شهروندان فرانسه در مغازه ها، رستوران ها، به همکلاسی های فرانسوی خود، بگوییم که به نهضت ما برای آزادی کلوتیل بپیوندند. ما می توانیم در یک جنبش خودجوش غیر رسمی فرانسویان را به حمایت از هموطنشان فراخوانیم. آنها از این ایده استقبال می کنند و بعد از موفقیت در کنار ما برای آزادی ایرانی ای دربند به خیابان می آیند، و به دولت های خود برای حمایت از جنبش سبز مردم ایران فشار می آورند، بدون اینکه حکومت بتواند انگ وابستگی به ما بچسباند.

۳ نظر:

  1. ideye besyar khoobie nemidoonam ta che had emkan pazir bashe.man dar france paris zendegy mikonam va agar kari az dastam bar biad ba kamale meyl.

    پاسخحذف
  2. That's a great idea , go for it and let me know what we can do , We live in USA , Cleveland.

    Sharareh

    پاسخحذف
  3. dooste nashenasam, va Sharareh khunum!
    az ebraze nazeretun sepasgozaram. Tasavor mikonam ke Balatarin, hanuz otaghe fekre mast. Besiar sepasgozarghozar khaham bud, agar nazare khodetun ro dar ghalebe yek post be Balatarin vefrestid. Shayad betunim, dar game avval yek mozue dagh ijad konim, ta tamame afradi ke mitunand dar in hareket mo'aser vaghe beshand, dar unja jam beshan

    پاسخحذف